Deformacija stopala

Operativno liječenje hauglundove pete

Operativno liječenje Hauglundove pete indicirano je kada tegobe ne prolaze na intenzivnu fizikalnu terapiju a sastoji se od uklanjanja sluzne vreće (buze) i koštanog izbočenja petne kosti. Ovim postupkom otkalnja se mogućnost ponovne upale burze te smanjuje pritisak na ahilovu tetivu čime se uklanjaju svi uzroci nastanka ove bolesti odnosno otklanja ponovna mogućnost nastanka simptoma.

Ovaj zahvat izvodi se endoskopski (minimalno invazivno) tj. kroz dva manja otvora sa svake strane Ahilove tetive, uvođenjem kamere i posebnih instrumenata u burzu koja se potom uklanja a kost brusi i zaobljava koštani izdanak na petnoj kosti tako da ne radi pritisak na tetivu.

Ako se radi i o značajnim promjenama u samoj strukturi hvatišta Ahilove tetive na kost, često je potrebno napraviti otvoreni operacijski zahvat. Tada se kroz maleni postranični rez sa strane tetive pristupi na burzu koja se ukloni te se potom ukloni i koštano izbočenje.

Ukoliko je potrebno otvori se tetiva te uklone osifikati te ostli degenerativno promjenjeni i oštećeni dijelovi iz tetive. U tom slučaju često je potrebno ponovno fiksirati tetivu za kost.

Oporavak nakon endoskopskog zahvata je vrlo brz. Odmah nakon operacije pacijent može hodati. Na dvije malene rane stavljaju se povoji s kojima je moguće tuširanje noge. Nakon 6 dana povoji se uklanjaju, a nakon 12 dana uklanjaju se konci (samo jedan šav nalazi se na svakoj rani).

Kod otvorenog zahvata oporavak je također relativno brz, ali ipak nešto duži u odnosu na endoskopski pristup osobito ako je potrebno otvoriti Ahilovu tetivu i očistiti ju od oštećenja.

Pitajte doktora

Doc. dr. sc.Sandor Rothprim. dr. med.

• 35 godina iskustva
  • • Stalna edukacija