Bol i oštećenja koljena

Istrošenost i ozljede hrskavice koljena

Istrošenost hrskavce koljena nastaje kao posljedica mnogobrojnih deformacija i bolesti, a njeno liječenje i obnova jedan je od najvećih izazova moderne ortopedije. Kronične degenerativne bolesti, loše sanirane ozljede zglobnih tijela i meniska te osovinski deformiteti (varus i valgus deformitet) najčešči su uzroci ovakvoga stanja.

Istrošenost i oštećenja hrskavice poglavito u odmaklim stadijima degenerativnih bolesti zglobova onemogućuju normalan pokret zgloba, uzrokuju bolove i ograničenu pokretljivost, a samim time ograničuje normalne životne aktivnosti pacijenta. Liječenje hrskavičnih ozljeda i defekata, obnova hrskavice, regeneracija te zaustavljanje procesa degeneracije i istrošenosti hrskavice primaran je cilj liječenja ovoga stanja s obzirom da po potpunom nestnku hrskavice bolovi u zglobu postaju nesnosni, a pokret izrazito otežan. Gubitkom hrskavice nestaje njena osnovna mehanička komponennta koja je potrebna svakome zglobu, a to su elastičnost i glatkoća. Gubitkom hrskavice povećava se mehaničko trošenje s obzirom da je koštana tvar puno grublja, a time i trenje puno veće što uzrokuje još progresivnije propadanje. Pravovremeno liječenje i saniranje probelma koji uključuju ozljede i istrošenost hrskavice ključ je očuvanja i zadržavanja normalne funkcije zgloba koljena, a samim time i neometanog bezbolnog kretanja. Istrošenost hrskavice te fokalni hrskavični defekti kao izloriani problem bez degenerativne bolesti ili ozljede zgloba najčešće nastaje kao posljedica rupture meniska te velikih sila koje pri pojedinim pokretima djeluju na hrskavicu, ali i krivih anatomskih odnosa u zglobu odnosno deformacija ekstremiteta (X i O noge kod koljena) koje nisu na vrijeme ispravljene.