Škljocavi prst – rješavanje problema bez operativnog reza!

08.12.2023.

U rizičnu grupu spadaju osobe koje svakodnevno u velikom broju ponavljanja čine iste pokrete i kontinuirano opterećuju tetive na točno određenim mjestima (radnici na strojevima) te profesionalni sportaši, ali i rekreativci koji vježbaju povremeno, ali intenzivno.

Bolest ima više naziva, a najčešći su škljocavi prst, okidajući prst i preskačući prst eng. Trigger finger (prst na okidač), tenosynovitis stenosans (stenozirajuća upala tetive i njene ovojnice).

Škljocavi prst ili Trigger Finger spada u bolesti tetiva šake pri kojem dolazi do zadebljavanja fleksorne tetive i njene ovojnice te otežanog prolaska kroz polukružni ligament na razini metakarpofalangenog zgloba. U početku dolazi do diskretnog zadebljanja tetive što se manifestira zapinjanjem prsta prilikom savijanja i ispruživanja. U kasnijim stadijima bolesti zbog većeg zadebljanja tetive koje sliči čvoru dolazi do blokade prsta odnosno pacijent ne može samostalno ispružiti niti saviti prst nego si mora pomoći sa drugom rukom. Posljedica ovakvog stanja jest otežano izvođenje fleksije i/ili ekstenzije prsta uz vidljiv preskok (škljocanje) i bolove. U manjem broju kroničnih pacijenata ponekad dolazi i do „zaključavanja“ odnosno prst ostaje zaglavljen u savijenom ili ispruženom položaju s tim da pokreti više uopće nisu mogući. Vodeći uzrok nastanka škljocavog prsta su česte mikroozljede tetive i njene ovojnice, a najčešće se javlja na srednjem prstu, prstenjaku i palcu. Takva mala i česta ozljeđivanja dovode do upale i posljedičnog zadebljanja tetive.

Liječenje škljocavog prsta je isključivo kirurško jer niti jedna druga metoda dugoročno ne daje učinkovite rezultate.

Operativni zahvat traje kratko i daje izvrsne postoperativne rezultate te stabilno koljeno, a savijanje koljena te razgibavanje i rana fizikalna terapija dozvoljena je od prvog postoperativnog dana. Pacijent nakon zahvata najčešće isti dan ide kući ili se eventualno zadržava jednu noć nakon zahvata. Nakon rekonstrukcije križnog ligamenta minimalno invazivnom tehnikom (artroskopski), ostaje samo nekoliko malih rezova na koži, a proces oporavka i cijeljenje rana izrazito su brzi.

U Poliklinici Roth, jedini u Republici Hrvatskoj, izvodimo minimalno invazivnu perkutanu operaciju škljocavog prsta. Minimalno izvanizvni perkutani pristup najmoderniji je oblik liječenja škljocajućeg prsta te prilikom ovakvog zahvata nema klasičnog otvaranja kože i prikazivanja struktura šake kao otvorenim pristupom.

U Poliklinici Roth izvodi se inovativni zahvat koji smo predstavili na brojnim domaćim i stranim kongresima, a kojim se uz pomoć samo jedne igle perkutano (jednim ubodom kroz kožu) presjeca A1 polukružni ligament bez otvaranja tkiva i stvaranja operativne rane te se na taj način minimalno invazivnim zahvatom rješavaju sve tegobe i pošteđuje pacijent. Presjacanjem ligamenta otvara se veći prostor za nesmetani prolazak zadebljane tetive čime se rješava problem i momentalno nestaju svi simtomi i tegobe. Ovakav pristup, koji se svodi na samo jedan ubod igle, osim operativnih ima i estetske te funkcionalne prednosti! Prst istoga trenutka nakon operacije ima punu funkciju uz nestanak svih tegoba i momentalni povratak svakodnevnim aktivnostima! Ovakav tip operativnog zahvata izvodimo u svih dobnih skupina pa čak i u male djece od samo nekoliko mjeseci starosti!