Petni trn – liječenje petnog trna PRP terapijom!

01.12.2023.

Petni trn je kronična upala plantarne fascije na hvatištu za petnu kost. Ovakvo stanje zove se i plantarni fascitis, a karakterizira ju iznenadna pojava boli u stražnjem dijelu stopala s donje strane pete nakon težeg opterećenja. Kako se upala pojačava i fascija sve više oštećuje bolovi se karakteristično javljaju i pri uobičajenim svakodnevnim aktivnostima. U suštini radi se o sindromu preopterećenja, odnosno kroničnoj upali i istezanju plantarne fascije čije hvatište se nalazi na donjem stražnjem dijelu petne kosti.

Uslijed istezanja dolazi do upalne reakcije što uzrokuje intenzivnu bol i otežan hod. S vremenom, kao posljedica dugotrajnih ponavljajućih upala, dolazi do okoštavanja fascije na njenom hvatištu što se i radiološki (na rendgenskoj snimci) vidi kao petni trn. Petni trn, odnosno plantarni fascitis javlja se uglavnom kod svih vrsta statički deformiranih stopala, a može se javiti i kod takozvane ekskavatus deformacije stopala (udubljenog stopala). Petni trn najčešće se pojavljuje u ljudi koji nose neadekvatnu obuću i puno hodaju, skaču ili trče. Osnova liječenja petnog trna je rasterećenje cijelog stopala te smanjenje fizičkih aktivnosti. Uz smanjenje opterećenja moguće je i uzimati protuupalne lijekove kako bi se medikamentozno pokušala smanjiti upala. Ukoliko se bolovi i tegobe nastave i dalje unatoč navedenoj terapiji, tada u obzir dolazi i aplikacija lijekova u samo hvatište plantarne fascije odnosno infiltracija tkiva sa PRP terapijom. PRP terapija daje najbolje rezultate u liječenju petnog trna te se uz lokalno smanjenje upale smanjuju i bolovi, ikakvih kontraindikacija ili nuspojava. Postoje i druge metode liječenja poput fizikalne terapije ili infiltracije kortikosteroida, ali ovakvi tipovi liječenja daju bitno slabije rezultate uz moguće nuspojave.

PRP terapija – Plazma bogata trombocitima

Liječenje škljocavog prsta je isključivo kirurško jer niti jedna druga metoda dugoročno ne daje učinkovite rezultate.

PRP terapija (Platelet Rich Plasma) ili ACP (autologous conditioning plasma) terapija potpuno je prirodna metoda te predstavlja korištenje krvne plazme bogate trombocitima koja u sebi sadrži faktore rasta i druge tvari koje aktivno sudjeluju u liječenju i obnavljanju oštećenog ili oboljelog tkiva. Terapija vlastitom plazmom je odlično rješenje za ubrzanje procesa ozdravljenja povrijeđenih tetiva i osteoartritisa na prirodan način bez podvrgavanja pacijenta većim zahvatima. Sam princip predstavlja jednu od posljednjih dostignuća u medicini i koristi prirodnu sposobnost organizma da se regenerira i pritom izliječi. Danas se PRP terapija u ortopediji najčešće koristi za ubrzanje izlječenja tetiva i hrskavice.

Što je PRP/ACP?

PRP terapija pomlađivanja matičnim stanicama, poznata i kao tretman pomlađivanja vlastitom krvlju, vodeći je zahvat koji koristi moć liječenja trombocita i faktora rasta u vlastitoj krvi. Uzimaju se ključne stanice i proteini koji se nalaze u krvi te se potom ubrizgavaju u oboljelo područje čime se smanjuje upala te pospješuje obnova mekoga tkiva i hrskavice. Dio krvi koji se koristi, a po kojem je metoda dobila ime, je PRP (Platelet Rich Plasma) ili u prijevodu – plazma bogata trombocitima. Osim trombocita u navedenoj plazmi nalaze se proteini i faktori rasta koji su ključni za stimulaciju procesa obnove. Kada na primjer dođe do neke ozljede tkiva odbrambena reakcija tijela je da privlači trombocite na mjesto povrede i time ubrzava proces zarastanja. Trombociti dolaskom na oštećeno mjesto oslobađaju faktore rasta koji potpomažu proces zarastanja i cijeljenja. Koncentracijom trombocita na jedno mjesto (PRP terapija) povećavamo količinu tvari i faktora koje utječu na rast i potpomažu proces zarastanja. Ljudsko tijelo ima nevjerojatnu moć zaraštanja i iscjeljenja te upotrebom vlastitih trombocita značajno potpomažemo i ubrzavamo taj proces. Budući da se kod ovog tretmana koristi vlastita krv i ne unose se sintetičke tvari ne postoji mogućnost nuspojava te se na potpuno prirodan način potiče regeneracija i oporavak tkiva. Kako bi se omogućila aplikacija na točno željeno mjesto u određenim slučajevima koristi se ultrazvuk koji omogućuje lakše i preciznije određivanje mjesta za ubrizgavanje.

Ukoliko imate bolove u peti te tegobe sa petnim trnom slobodno nam se javite kako bismo vidjeli dali ste kandidat za PRP terapiju te potom i započeli Vaše liječenje!